НАРЪЧНИК ЗА КРАСОТА: Ролята на съня по пътя на здравата и сияйна кожа

Връзката между здравият качествен сън и здравата кожа е неоспорима. Ето пет стратегии, за да увеличите максимално времето за сън за по-здрава и по-млада кожа.

Добрият нощен сън и отмората са от решаващо значение за цялостното ви здраве и благополучие, но също така се оказва, че има известна научна истина в понятието “за красота на съня”. „Кожата ни почива и се възстановява, докато спим“, единодушни са специалистите по дерматология. Според тях това е най-доброто време за кожата, тъй като за разлика от останалото време през деня, тя не е излагана на ултравиолетовите лъчи и на напрежението от мимическото свиване на мускулите на лицето.

Експертите по съня смятат още, че през нощта кожата преминава през режим на възстановяване и изчистване от токсините, както увреждането на клетките и ДНК, които са причинения вследствие на околната среда, нещо повече през нощта клетките се регенерират, а така стареещите клетки се заместват от нови. Това е и причината след качествен сън кожата да изглежда по-млада и сияйна. Според изследователите на съня, възрастните индивиди се нуждаят от седем до девет часа сън нощем.

Ако намалите количеството сън, което е необходимо за правилното възстановяване на функциите в тялото, това ще се отрази върху кожата, смятат още специалистите. Възстановяването за една нощ ще бъде компрометирано и веднага ще си проличи липсата на сън върху кожата. Например – ще се появят тъмни кръгове под очите, текстурата на кожата ще се промени, ще стане по-суха, ще се появят фини линии и бръчки.

Важно е да знаете, че има някои специфични телесни функции, както и регулацията на някои хормони по време на сън, например – хормонът “кортизол”, чиито нива намаляват, когато спим. Когато сънят е недостатъчен, нивата на кортизол остават високи. Това може да създаде предпоставка за по-бавно зарастване на рани, да насърчи ранното стареене и дори да доведе до появата на акне. Според доклад на списание Inflammation & Allergy Drug Targest от 2014-та година, повишените нива на кортизол (пряко свързани със стреса), могат да доведат до риск от развиване на псориазис на кожата и да увеличат възможността с 20% за по-бавно заздравяване на рани.

От добрия сън през нощта също зависи и клетъчният синтез и производството на колаген, посочват още специалистите. При компрометиран сън клетъчният обем и производството на колаген намаляват, така може кожата да се отпусне, тенът ѝ да се промени и да се състари преждевременно. Тъй като производството на колаген намалява с възрастта, специалистите препоръчват добавянето му чрез хранителни добавки или специфични храни към дневното меню.

Ето някои навици, които трябва да промените за здравето на вашата кожа:

  1. Добавете хиалуронова киселина
    Рутинната грижа на кожата се фокусира върху нейното овлажняване и регенерация, а това забавя процеса на нейното стареене. Хиалуроновата киселина помага за свързването на водата с клетките на кожата и по този начин кожата се подмладява. Специалистите съветват да се обърнете към добавки с такова съдържание или да се сдобиете с крем или тоник, който да нанасяте преди сън.
  2. Сменете спалното бельо с по-подходящо
    Меките чаршафи имат изключителни ползи в забавяне на процеса на стареене, посочват учените. През нощта кожата се трие в чаршафите, които могат да доведат до нагъване и появата на бръчки по кожата. За добро спално бельо се счита памучно с 200 до 800 нишки, както и копринените чаршафи и калъфки.
  3. . Използвайте продукти с витамин C или витамин А, които могат да стимулират естественото производство на колаген
    В сайта на Grewia можете да откриете няколко подобни продукти. Витамин C (аскорбиновата киселина) помага за производството на защитни сили на тялото и стимулира производството на колаген. Междувременно витаминът помага за намаляване на слънчевите щети по кожата.
    Витамин А, пък помага за минимализиране на размера на порите, както и намалява възможността от появата на акне, прави кожата по-стегната, по-матова, намалява увисването и засилва също производството на колаген. Витамин А е подходящ, както за локално нанасяне, така и за приемането му под форма на хранителна добавка.
  4. Овлажнителят за въздух е задължителен
    Сухият въздух в помещението може да изсуши не само гърлото ви по време на сън, но и да изсуши вашата кожа. За да смекчите дехидратацията през нощта е добре да имате овлажнител във вашата стая. На пазара се предлагат много и различни варианти за арома терапия в дома, които също могат да помогнат за подобряване на съня (при добавяне на масло от мента или лавандула, например).

    5. Спете по гръб и избягвайте сънят настрани
    Сънят в тази позиция предотвратява триенето на лицето във възглавницата, което може да помогне на кожата ви да бъде по-гладка. В случай, че спите по корем, то трябва да знаете, че по този начин течността през нощта се натрупва и на сутринта може да забележите подуване на лицето, което вероятно ще подчертае и торбичките под очите. Спящите настрани, пък е възможно да се събудят с „бръчки от сън“, казват още специалистите.
    С правилната възглавница и леко повдигане на главата през нощта, може да намалите натрупването на течности и подпухналостта на лицето. Така кожата ви ще има по-свеж и младежки вид.

Споделете тази статия


ПОЛУЧЕТЕ ОТСТЪПКА
Абонирайте се сега, за да получите код за 10% отстъпка.
Не пропускайте тази възможност!
    АБОНИРАЙ СЕ